Eerste indruk - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Bart Kroon - WaarBenJij.nu Eerste indruk - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Bart Kroon - WaarBenJij.nu

Eerste indruk

Door: Bart Kroon

Blijf op de hoogte en volg Bart

19 Maart 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

1,5 dag lijkt wat snel om een verslagje te maken, maar er zijn zoveel nieuwe indrukken dat ik besloten heb er nu toch één te schrijven.

Bij aankomst in Phnom Penh werd ik uitstekend opgevangen door João (Braziliaan) en Nadya (Indonesische). Met een tuktuk werd ik naar m'n appartement gebracht waardoor ik meteen al een aardig idee kreeg van het chaotische verkeer hierzo. Superveel scooters en tuktuks, ademen in Phnom Penh is een slechtere hobby dan roken in Nederland. Om de balans wat te herstellen heb ik een fiets gekocht en hebben Nadya, João en Serhaj (India) me de stad laten zien. Phnom Penh is echt een andere wereld. Een scooter met twee boeddhistische monniken achterop is grappig en zie je hier vaak.

Verder zijn de mensen hier erg aardig: ze lachen vriendelijk, proberen je niet in het O-tje te nemen omdat je veel geld hebt en zijn erg behulpzaam.

Mijn appartement is niet groot maar van alle gemakken voorzien: lekker bed, eigen badkamer en goede airco. Verder is het erg prettig dat m'n kamer twee keer per week wordt schoongemaakt en dat mijn was ook twee keer per week voor me wordt gedaan.

Morgen is m'n eerste werkdag, ben erg benieuwd wat ik daarvan moet verwachten. Ik zal het laten weten...

Bart

• 19 Maart 2012 - 10:47

Marleen Jol:

Hee Bart, leuk om je eerste verslag te lezen. Wat lekker voor je dat je kamer en de was wordt gedaan! Succes op je eerste werkdag...

• 19 Maart 2012 - 18:05

Bram:

Ha die Bart,

'kHoop dat je een goeie/leerzame tijd hebt daar. Je afscheidsfeest heb ik helaas gemist, maar ik zal je verslag volgen. Maak er iets moois van!

• 19 Maart 2012 - 22:57

Erik Van Der Horst:

Hoi Bart,
    Fijn dat je goed bent aangekomen. Leuk he in die tuktuk. Een compleet andere wereld idd. Leuk dat je direct een verslag schrijft, want ik zie op je reisstatus dat je alweer terug bent over 368 dagen :-). Zo kunnen we goed met je meeleven en voor je bidden. Heel veel plezier morgen op je eerste werkdag.

• 20 Maart 2012 - 15:01

Samira (S&R):

Ha Bart!!

Goed om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat je het naar je zin hebt!
    Bij je laatste werkdag was ik er helaas niet, maar wil je nog een hele goeie tijd toe wensen in Cambodja.

Groetjes Samira