Eerste indruk - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Bart Kroon - WaarBenJij.nu Eerste indruk - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Bart Kroon - WaarBenJij.nu

Eerste indruk

Door: Bart Kroon

Blijf op de hoogte en volg Bart

19 Maart 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

1,5 dag lijkt wat snel om een verslagje te maken, maar er zijn zoveel nieuwe indrukken dat ik besloten heb er nu toch één te schrijven.

Bij aankomst in Phnom Penh werd ik uitstekend opgevangen door João (Braziliaan) en Nadya (Indonesische). Met een tuktuk werd ik naar m'n appartement gebracht waardoor ik meteen al een aardig idee kreeg van het chaotische verkeer hierzo. Superveel scooters en tuktuks, ademen in Phnom Penh is een slechtere hobby dan roken in Nederland. Om de balans wat te herstellen heb ik een fiets gekocht en hebben Nadya, João en Serhaj (India) me de stad laten zien. Phnom Penh is echt een andere wereld. Een scooter met twee boeddhistische monniken achterop is grappig en zie je hier vaak.

Verder zijn de mensen hier erg aardig: ze lachen vriendelijk, proberen je niet in het O-tje te nemen omdat je veel geld hebt en zijn erg behulpzaam.

Mijn appartement is niet groot maar van alle gemakken voorzien: lekker bed, eigen badkamer en goede airco. Verder is het erg prettig dat m'n kamer twee keer per week wordt schoongemaakt en dat mijn was ook twee keer per week voor me wordt gedaan.

Morgen is m'n eerste werkdag, ben erg benieuwd wat ik daarvan moet verwachten. Ik zal het laten weten...

Bart







  • 19 Maart 2012 - 10:38

    Silvia:

    Jahoor je was word gedaan en je kamer word 2x per week schoon gemaakt. Doe maar luxe! Dus jij hoeft eigenlijk alleen te werken en voor de rest te chillen daar? Leuk om wat van je te horen! Succes met werken morgen en eetsmakelijk alvast! Het is daar 6 uur later toch? X Sil

  • 19 Maart 2012 - 14:24

    Lijdia:

    Heb je goed voor elkaar, met je schoonmaakster, hopelijk zien we ooit nog wel terug.
    geniet ervan, groetjes

  • 19 Maart 2012 - 15:09

    Shirley:

    Klinkt goed Bart ! Heerlijk dat je kamer schoongemaakt wordt.

    Have fun en werkze morgen!
    X

  • 19 Maart 2012 - 18:33

    Mario:

    He Bart,
    Hoe is de tour de cambodja met je nieuwe fiets? Is die net zo spannend als onze tour de france en de alpe Huez?
    Ajax staat nu tweede met een punt achter op AZ. PSV maakte indruk met een degelijke 5-1 op Heerenveen. Ik zal je op hoogte houden van de competitie. Succ6 met je nieuwe werkkring morgen.
    gr Mario

  • 19 Maart 2012 - 18:41

    Anja:

    Ik vind het zoooooo stoer van je dat je nu in Cambodja zit en ik wens je veel plezier in je nieuwe baanxxxxAnja

  • 19 Maart 2012 - 23:28

    Floral:

    Niet zoveel verandert dus ..... je kamer wordt opgeruimd, je was wordt gedaan, je koopt op de hoek van een straat een gestolen fiets, je fietst wat rond, er rijden wat scooters met mensen in het oranje (wel wat vroeg voor het EK, maar goed), af en toe een tukkie, niemand probeert jou in het O-tje te nemen anders krijgen ze het dubbel terug. Ik ben benieuwd of het werk wel wat nieuwe ervaringen oplevert! Geniet ervan!

  • 29 Maart 2012 - 07:06

    Tinie :

    he Bart, Klinkt allemaal goed en je hebt het mooi voor elkaar met je kamer. Maak er wat van en voor morgen een hele fijne verjaardag toegewenst. Groetjes uit Woubrugge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Hier zal ik eens in de zoveel tijd verslag doen van alle avonturen in Cambodja en omstreken.

Actief sinds 11 Maart 2012
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 15866

Voorgaande reizen:

17 Maart 2012 - 22 Maart 2013

Stage in Cambodja

Landen bezocht: